onsdag 7. oktober 2009

Kake-hva-for-noe?

Her i forrige uke en gang, forstod jeg det slik at de hadde begynt å selge kakemenn i butikkene. Siden jeg ikke har noen problemer med å spise juleting før 1.desember, dro jeg selvsagt på butikken for å kjøpe dette her. De folka jeg går i klasse med kunne ikke forstå hva i alle dager det var jeg skulle kjøpe, og begrepet "kakemann" ligger ikke inne i østlendingers ordforråd. Selvsagt selger de dette i Kristiansand, så jeg måtte ta med bildebevis tilbake og vise alle sammen hva kakemann egentlig er. De lo når jeg viste bildene. Dette hadde de aldri sett før:





Så, jeg veit jo nå at liebermann er en sørlandsgreie, men likevel.. Jeg måtte jo sjekke opp i dette her, og siden jeg sverger til google, så søkte jeg likegodt på "kakemann". Og joda! Kakemann ligger på google det! Det er jo bare østlendingene som er så dumme siden de ikke veit hva det er. (Dette er forresten bildene jeg fant på google..)


Så gikk det opp for meg at østlendinger kanskje kaller det for "julemann", men faen da, det høres jo helt latterlig ut. Jeg skal spørre dem i dag jeg.

Forresten så selger de sikkert snart julebrus i butikkene! Da får jeg en god unnskyldning til å drikke meg feit på brus. Jippi!


/Anette

Ingen kommentarer: