mandag 30. november 2009

Gjetting, sier du?

Jeg tror jeg har brukt opp flaksen min for hele neste år.! Jeg har aldri i mitt (lange) liv hatt så latterlig flaks som det jeg har hatt i dag.

Saken er den: Jeg drar på skolen i dag med store ambisjoner om å bestå exphil avkrysningprøven. Jeg hadde tross alt øvd en del, og jeg følte jeg kunne mer enn nok. Så da jeg satt meg ned for å ta prøven måtte jeg rett og slett le. Oppgave etter oppgave som jeg innså at jeg virkelig ikke kunne svare på. Jeg begynner å telle oppgaver jeg ikke kommer til å klare.. 1,2,3..16? Joda, 16 av 20 oppgaver hvor jeg ikke har noen anelse om hva som er riktig svar. Jeg begynner å innse at det ser mørkt ut med tanke på å stå på denne prøven, og jeg setter i gang med vill gjetting. Når alternativene er A, B eller C, er jeg jo dømt til å stryke, ingen har så mye flaks. Men joda, jeg er tydeligvis gullhår idag, for tror du ikke bare jeg klarer å bestå? Åja! Du trenger visst ikke kunne noen ting for å bestå exphil, det går helt greit å gjette seg til ståkarakter. Jeg var selvsagt overlykkelig for å ikke stryke, og jeg syntes hele situasjonen er ganske latterlig med tanke på at jeg med ren flaks og tilfeldighet klarte å unngå stryk. Nå skal det jo sies at jeg hadde klassekamerater som bestod med glans (altså ingen feil) og at jeg faktisk bare hadde 15/20 riktige, men hei, så lenge jeg består bryr jeg fint lite om hvorvidt jeg har 0 eller 5 feil. Så nå er jeg rett og slett FERDIG med exphil for hele resten av mitt liv!

Og, farging av hår gikk til min trøst mye bedre enn forventet. Jeg har vel og merke helt sort hår, og ser litt ut som en sliten emo, men jeg unngikk i det minste flekker og fargenyanser. Jeg var forresten sminkefri&glad når jeg farget håret, og jeg tenkte jeg skulle spare folk for det synet i dag..





/Trondsen (som ufortjent klarte å bestå exphil-eksamen!)

1 kommentar:

Anonym sa...

I like:)