mandag 16. november 2009

jah!


PRIMARK! Londons svar på sparkjøp, men himmelen for fattige studenter fra Norge.
kavliteten er vel kanskje ikke alltid på topp, men i det idiotiske bruk og kast livet vi lever går man jo ikke akkurat med en kjole 100 ganger lenger..

jeg var innom primark tre dager på rad da vi var i London, og hamstra som om jeg ikke hadde sett klær i mitt liv. blandt mine kjøp var ny vinterjakke og heavy cowboyboots som klirrer når jeg går. det hele kom på 250kr, det lukter vel ikke barnearbeid? fælt å støtte det da, men desverre kom lystene før den fornuftige Andrea som tenker på fæle arbeidsforhold i borgjemte hjørner av verden. er det slemt av meg?




/Andrea

1 kommentar:

Kikki sa...

hei andrea! synes det er fint at du i hvertfall tenker over slike ting. Forbruket vårt er nødt til å gå ned hvis vi vil holde klimaet stabilt i framtiden. Og så klart er det etiske en sak. Se på lappen hvor klærne er produsert, se om du finner ut noe om de etiske retningslinjene til primark! hvis det er umulig å finne noe info om produksjonen er jo ikke det et veldig godt tegn. Det hadde vært interessant hvis du prøvde å grave dypere og blogge om det! koz og klemz