onsdag 25. november 2009

ny jobb.


ettersom jeg sluttet på fiskelaget i sommer var det vel kanskje på tide å skaffe seg en ny jobb. kan ikke si jeg sliter økonomisk, men digg å ha litt ekstra i lomma. pga en veldig lite pålitelig timeplan på skolen var jeg nesten nødt til å ha helgejobb. derfor jobber jeg nå som ryddehjelp på caledonien. som da er et hotell, hvor jeg hjelper til i baren. har bare rukket å være der en helg, men det virker som det er masse fine ansatte der, pluss bra musikk og tips. kan jo ikke bli bedre enn det.

men selvfølgelig måtte det jo komme en liten hump i denne idylliske nye jobben. i sene nattestimer etter atle antonsen, thomas gjertsen og espen eckbo hadde gjort sitt for at det skulle bli høy stemning under taket og alkoholinntaket begynte å bli skremmende høyt, skulle jeg ut på røykeområdet å hente litt glass. jeg har lært meg å stable i høyden så sto der med to stabler på høyde med toppen av hodet mitt. SÅ, plutselig og uventet hører jeg en full kristiansander: HELVEDE. og alt jeg ser er fire-fem mannerygger i full fart mot min retning, alle tryner, og selvfølgelig over meg og mine glass. jeg havner i en pytt/trapp og tviholder på stablene mine. slosskampen fortsetter men nå oppå meg (jeg kan forstå hvordan amerikansk fotballspillere har det nå) så etter noen sekunder som virket som timer kom vakter og dro bort en etter en slåssklare sørlendinger vekk fra min skadede kropp. jeg kom meg på beina, men haltet resten av kvelden.

MEN positiv som jeg er velger jeg å se det flott i dette: 1. ingen av glassene mine knuste, 2. blåmerke mitt er formet som et hjerte.

herligere blir det ikke.


måtte nesten tegne rundt det så det skulle komme tydligere frem på kameraet. fineste blåmerke jeg har hatt. (og største)


dette var nok like interessant og spennende for dere som meg, men noe må man jo gjøre når man egentlig skal lese til eksamen.

/Andrea

1 kommentar:

Anonym sa...

AUCH! Det blåmerket så utrolig vondt ut! Jeg har et selv nå som er grønt :/