mandag 3. august 2009

summertime.

jobb, jobb, jobb. alle jobber hele sommeren hele døgnet, inkludert meg. det er først nå jeg innser at sommeren er på vei mot slutten og alle tingene man hadde gledet seg til ikke har skjedd. og alle folkene man skulle si hadet til er nå reist eller er på vei snart. men nok depping.

jeg jobber jo som tidliger nevnt for fiskelaget i mandal. av og til sitter jeg i en bu i høllen å selger fisk og skalldyr. det er en ti-timers vakt hvor jeg rett og slett sitter på stumpen i en liten kald bu og ser på folk som har ferie. men det som ordentlig gosser meg er når været er på sitt verste. det var storm på sørlandet her noen dager og da er humøret på topp. da er det frem med kaffe, fiskesuppe, radio(p3) og en vellvalgt bok. nå virker det nesten som jeg skal skryte på meg at jeg er en litterær tjei som vet hva jeg snakker om når jeg sier" vellvalgt bok" men nei, jeg leser aldri. tenkte det derfor var på tide å begynne siden jeg skal gå på en litteratur linje til høsten.

boka het volvo latevagnar av erlend loe. det er en slags oppfølger til "Doppler" som var en del av pensumet på vgs. jeg ble positivt overasket da jeg fant meg selv humrende over enkelte sitater og utsagn til Loe. kan anbefales om man vil lese en lettlest, enkel underholdning i stormfulle sommerdager.




beste synet en fiskeselger kan tenke seg(da alstå om man ikke tenker på pengene man får inn, men indre vellvære)

finnes det en bedre sommerjobb kanskje? /andrea

1 kommentar:

Esterr sa...

hurra for fiskelaget!