mandag 16. juni 2008

fjes av dritt...

Jeg skulle egentlig vært på skolen akkurat nå. Timen hadde begynt for noen få minutter siden, hvis det ikke hadde vært for at vi ikke skulle begynne på skolen i dag før i 1.tiden. Sånn ting er veldig greit å vite før du har våknet, før du har stusset over at ingen sto på busstoppet. Jeg stod å så på det tomme busstoppet fra den andre siden av veien, og tenkte at jeg hadde mistet bussen,og siden jeg alltid kommer løpenes etter bussen, hadde det ikke vært uaktuellt at dette var gangen bussen hadde kjørt fra meg. Der stod jeg på den andre siden av veien og prøvde å ringe folk i klassen. Akkurat da kom bussen kjørenes forbi meg. Med øyne vie og åpen munn skjønte den søte bussjåføren fort at jeg ville helst ha sittet på bussen og ikke sett den kjøre forbi meg, så bussen stoppet. Mitt i veien lengre borte. Og hvis du hørte på radio den i dag morgens om trafikk, så var det nok min skyld for trafikken på sørlandet. Jeg løp etter bussen med skoene halvveis på. Inn i bussen kom jeg, og en fnisete bussjåfør gjorde situasjonen for meg morsom. Men det skulle bli enda morsommere, når ingen var på bussen. Jeg fikk endelig tak i ei i klassen, og der fikk jeg presset ut av ei trøtt klassekamerat at vi ikke begynte før i 5.time.
Men dagene mine før har heller ikke vært så verst, der jeg i går, en søndags tidlig og kald morgen, måtte vente på bussen i en time, midt i byen. Jeg hadde vært ute dagen før, og gikk enda med gårdagens klær. Men når man går rundt i skjorts,liten jakke og høyhelte sko en 11graders dag og har glidd ut sminke og bustet hår, blir det for fordommer over en ung 18 år ung pike. Jeg fikk eldre mennesker som lo, og 30år gamle menn på sjekkern. Når hodet ikke er bra, og kroppen er blå av kulde, så er det det siste du vil skal skje med deg.
Jeg må rett og slett bare vekk her fra. Jeg har 4dager igjen i Norge, før jeg reiser til Hellas. Jeg trenger det. Jeg har følt meg ikke annet enn sliten,sjukk og slem. Når man blir sammenlignet med Hitler, burde man se tilbake og sinnet burde bli senket. Men det gir jeg blanke f.. en i. Jeg er sliten og lei, og forventer at de siste dagene mine før jeg reiser skal bli like dann som i dag og som i går. Men som reisende vil det nok være en god del ting jeg kommer til å savne. Men får nå, hva pokker skal jeg gjøre i 3 timer? Det blir nok noe ufornuftig som å se "sex og singelliv". Og jeg som burde lese på teorien. Jeg orker ikke ha 8 feil en gang til. Får håper dere har hatt bedre dager enn meg i det siste! Hilsen en bitter gammel kjerring. hello
/Sarah

Ingen kommentarer: